Alus on valmistunut Helsingissä vuonna 1903. Alkuvuosinaan alus on joutunut sotasaaliina Venäjän vesille, josta sittemmin palannut takaisin suomeen. Työvuotensa alus on palvellut Rauma Repolan omistuksessa linjahinaajana pääosin Joensuu – Savonlinna välillä. Kotisatama on tuolloin ollut Savonlinnassa. Vuosien 1963 – 1964 aikana alus on dieselöity ja kansirakenteita on uusittu. Kansirakenteet ja kone ovat edelleen samat. Työkäytöstä alus on jäänyt pois luultavasti vuonna 1976. Vuonna 1983 alus on siirtynyt yksityisomistukseen, jonka jälkeen se on pariin otteeseen vaihtanut omistajaa suvun kesken. Nykyiset omistajat ostivat aluksen kesäkuussa 2016 käytännössä uponneessa kunnossa, jonka jälkeen telakoitiin ja aloitettiin mittavat remontit siviilitöiden ohessa. Omistajavaihdoksen yhteydessä nimeksi palautettiin Repola 2. Vuonna 2016 pohjaan vaihdettiin n.95m2 peltiä (8mm) ja sisätiloja uudistettiin runsaasti. Alakerran sisätiloista ei pystynyt säilyttämään mitään vanhaa, yläkerran osalta osa on entisöity käyttökuntoon, mutta on tarkoitus uusia tulevina vuosina loputkin. Remontti jatkuu yhä (v.2021). Aluksen seikkailuita voi seurata: www.facebook.com/Repola2















Laivan nimi: m/s Repola 2 | Entinen: JORMA, PAAVO |
Rekisteri no: K-3335 | Kotisatama: Kuopio |
Rakennus vuosi: 1903 | Rakennuspaikka: Helsinki |
Pituus: 21,10 m | Leveys: 4,85 m |
Syväys: 2,00 m | Uppouma: |
BRT: 42,42 | NRT: 12,08 |
Pääkone: MWM-diesel | Teho: 186 hv |